UD – NY OUTDOOR-SERIE MED GORDON
”UD” er navnet på et nyt YouTube-format med Gordon P Henriksen som vært. Målet er at give danskerne ny inspiration og viden, så endnu flere får lyst til at komme ”UD” i naturen på store og små eventyr. Det hele er centreret omkring jagt, fiskeri, madlavning og oplevelser i det fri.
I ”UD” sætter Gordon ord på hvad der driver ham og giver en masse inspiration og konkrete råd til andre, der selv vil ud at få deres egne vilde oplevelser. I de forskellige afsnit kommer vi med på ture og oplevelser rundt omkring i hele Danmark.
De første fire afsnit: ”Hornfisk til alle”, ”Saml dine egne blåmuslinger”, ”Kaffe i det fri” og ”I gang med jagttegn” – bliver udgivet lørdag den 24. juni kl. 9:00 på Gordons egen YouTube-kanal. I løbet af 2023 udkommer yderligere seks afsnit om bl.a. streetfishing, jagt med salonriffel, tailgaiting m.fl.
– Jeg har nydt at være en del af alle mulige produktioner igennem min karriere, og nu tager jeg det næste store skridt og udgiver selv et helt nyt format om alt det jeg elsker ved natur, mad, eventyr og oplevelser i det fri. Her får jeg mulighed for at lære en masse fra mig. Generelt synes jeg tv-kanalerne er alt for bange for at lave informativt tv hvor seerne ikke blot underholdes, men også lærer noget nyt. Målet med det nye format er netop at give folk ny viden og inspirere til at man selv kommer ”UD” på helt egne eventyr, forklarer Gordon.
”UD” er filmet og klippet af Emil Bilde Fogh og er sponsorfinansieret. En lang række virksomheder og organisationer bakker op om projektet. Således præsenteres de første fire programmer af Destination Bornholm, Molslinjen, Kontra Coffee, B-Wild, Herslev Bryghus, Petromax, Visit Fjordlandet, Nationalpark Skjoldungernes Land, Danmarks Jægerforbund, Sauer, Browning, Norma, Jagttegn.net, Geoff Anderson, Shimano, Abu Garcia og Carhartt.